Categories
Ziņas

Algas grāmatiņas vairs nebūs papīra formātā

Saskaņā ar VID sniegto informāciju, sākot ar 2014. gada 1. jūniju algas grāmatiņas vairs netiks izsniegtas papīra formātā. Turpmāk visiem nodokļu maksātājiem algas nodokļu grāmatiņas būs pieejamas tikai un vienīgi elektroniskā formā.

Pieteikties nodokļu grāmatiņai turpmāk būs iespējams Valsts ieņēmumu dienesta Elektroniskās deklarēšanās sistēmā. Līdz šim  jau izdotās grāmatiņas darba devējiem ir jāglabā 75 gadus, bet privātpersonām 5 gadus. Ņemot vērā pārmaiņu apjomīgo raksturu, turpmāk pieteikties VID EDS būs iespējams elektroniski, izmantojot elektronisko parakstu. Lai izmantotu šo iespēju ir vērts iegriezties portālā latvija.lv. Lietotāja autentifikācija notiek izmantojot (a) internetbankas pieejas datus (Swedbank klienti šo iespēju  nevar izmantot), (b) EID karti + kartes lasītāju, (c) mobilo kodu (iespējams saņemt bezmaksas Trodeks un LMT veikalos, kur ir vismaz 2 darbinieki).

Gadījumā, ja Tu līdz šim brīdim strādāji vairākās darba vietās un 2013. gadā mainīji nodokļu grāmatiņas iesniegšanas vietu, Tev būs jāveic attiecīgas atzīmes savā jaunajā elektroniskajā nodokļu grāmatiņā. Tas ir būtiski, jo šī informācija tiek ņemta vērā, piemērojot neapliekamo minimumu un citus atvieglojumus. Detalizētāku informāciju par izmaiņām, iespējams uzzināt VID mājaslapā vai sazinoties ar VID pa kontakttelefonu 1898.

Kāda informācija netiks atspoguļota nodokļu grāmatiņās ?

Ir situācijas, kad privātpersona nevēlas izpaust darbadevējam informāciju par savu veselību. Piemēram, ja darba ņēmējs nevēlēsies, lai darba devējs ir informēts par viņa invalididāti, EDS sistēmā būs iespējams izdarīt attiecīgu atzīmi. Cilvēkiem ar veselības traucējumiem tas nākotnē ļaus joprojām saņemt atvieglojumus (nākamajā gadā iesniedzot gada ienākumu deklarāciju) vienlaikus saglabājot konfidencialitāti par savu veselības stāvokli.

Kā veikt izmaiņas un kādas būs pakalpojuma izmaksas ?

Pieteikšanās darba nodokļu grāmatiņai internetā būs bez maksas. Darba ņēmēji, kas ar tehnoloģijām ir uz Jūs, var doties uz VID apkalpošanas centriem un pieteikties darba grāmatiņai uz vietas, kā arī turpmāk varēs veikt izmaiņas darba nodokļu grāmatiņā ar VID darbinieku palīdzību. Pakalpojuma izmantošana ir bez komisijas maksas, turklāt klients papildus var saņemt dokumentu papīra izdruku, kas apliecinās izmaiņu veikšanu. Tādējādi varam secināt, ka valsts galvenās nodokļu administrācijas ieviestie pasākumi lietotājiem nākotnē neradīs papildus neērtības un finansiālos izdevumus. Pēdējais aspekts ir sevišķi būtisks apstākļos, kad dzīvošana no algas līdz algai daudziem ir kļuvusi par ikdienu un ātrie kredīti caur internetu, bieži vien, ir vienīgais risinājums situācijās, kad steidzami vajag papildus naudu, bet līdz algai vēl ir jāgaida.